Рекомендації
щодо заповнення та ведення журналу гурткової роботи
І.
Основні вимоги
1. Пам’ятати,
що Журнал планування та обліку роботи гуртка – це ДОКУМЕНТ!
2. Журнал
повинен бути заведений для кожного гуртка окремо на весь навчальний рік.
3. Журнал
веде особисто керівник гуртка.
4. Всі
записи ведуться чітко, розбірливо, акуратно, ПАСТОЮ ОДНОГО КОЛЬОРУ!!!
5. Не
припускати допущення і виправлення помилок!
ІІ.
Детальний розбір (поетапний) ведення розділів Журналу
1. Перш,
ніж заповнювати Журнал, слід детально опрацювати ВИМОГИ ЩОДО ВЕДЕННЯ ЖУРНАЛУ
ПЛАНУВАННЯ ТА ОБЛІКУ РОБОТИ ГУРТКА (ст. 1-2) у журналі.
2. Мета й
основний зміст роботи ___«назва»____ гуртка.
2.1 Якщо
гурток має початковий рівень навчання, його мета й основний зміст роботи
повинні бути відповідними.
Взагалі,
головною метою гуртків початкового рівня навчання є
прищеплення інтересу до виду обраної творчої діяльності, надання дітям теоретичних і практичних основ з даного
виду мистецтва (напрямку роботи).
Головною
метою гуртків основного рівня навчання є розвиток стійких інтересів до
певного виду діяльності, надання більш глибоких, детальних знань, практичних
умінь та навичок, які задовольняють потреби у професійній орієнтації.
Гуртки
вищого
рівня навчання мають на меті роботу з обдарованими та здібними дітьми з
практично професійним підходом до обраної справи. Це найвища ступінь оволодіння
дітьми додатковими знаннями.
Зазвичай
гуртки нашого позашкільного закладу через деякі причини (недостатня
матеріально-технічна база та ін.) зупиняють свою діяльність по закінченню
основного рівня навчання, даючи можливість дітям самовдосконалюватися в
улюбленій справі.
2.3
Якщо робота гуртка розрахована згідно Програми на період більше одного року, то
кожного наступного року текст написання мети і основного змісту
роботи гуртка повинен доповнюватися та поглиблюватися.
Щороку рівень знань, умінь та навичок, якими повинні оволодіти гуртківці,
обов’язково розширюється та вдосконалюється. Все це повинно мати обов’язкове
відображення у зазначеному розділі журналу гурткової роботи.
3. Дні і години занять гуртка четвер12.30 –14.00_
субота 10.00 – 11.30
3.1 Записуємо години заняття в АКАДЕМІЧНОМУ вимірі.Отже, 2 години
проведеного заняття це: 45 хвилин +45
хвилин = 1 година 30 хвилин
1 година
= 45 хвилин
3 години
= 45 хв. + 45 хв. + 45 хв. = 2 години 15 хвилин
4 години
= 45 хв. + 45 хв. + 45 хв. + 45 хв. = 3 години
3.2 Під час написання годин занять
гуртка час перерви не враховується!
Кожна дитина з дозволу керівника гуртка може зробити собі невеличку перерву-відпочинок у будь-який час заняття.
Кожна дитина з дозволу керівника гуртка може зробити собі невеличку перерву-відпочинок у будь-який час заняття.
3.3 Заняття почато « 03 » вересня 20 … р.
Вписується дата першого заняття поточного
року.
Заняття
закінчено
« 28 » травня 20 … р.
Вписується дата останнього заняття навчального
року.
Директор (завідуючий)__________________(підпис)
Директор закладу заповнює своєю рукою.
Керівник
гуртка (підпис)
Керівник гуртка ставить свій підпис.
4.
По закінченні навчального року _________
Заповнюється
відповідно до Програми гуртка, рівня (початковий, основний, вищий) та року
навчання.
Знати: (дані
з Програми гуртка)
Вміти: (дані з
Програми гуртка)
5. Висновки та зауваження до (ст. 5) ________
Заповнюється
тим, хто перевіряє журнал.
7.
НАВЧАЛЬНИЙ
ПЛАН ГУРТКА… (ст. 6-7)
7.1
У стовпчику «Теми розділів програми»
записуємо лише основні теми, які зазначені у ТЕМАТИЧНОМУ ПЛАНІ програми.
7.2
У колонках з назвою місяця вказуємо кількість
годин, відведених на опрацювання певної теми.
7.3
Для того, щоб правильно розставити години по
місяцям необхідно:
ü вирахувати,
скільки годин гурткової роботи припадає на кожен місяць. Для цього необхідно
знати, в який день (дні) тижня буде проводитися заняття (напр.: заняття в
четвер (2 год.) х 5 разів на тиждень = 10 годин на місяць);
ü визначитись,
скільки годин буде відведено на опрацювання кожної теми і розподілити по
місяцям. Розподіл годин певної теми по місяцям (опрацюєте тему всю одразу чи
розподілите на рік) здійснює керівник гуртка на власний розсуд;
ü слід пам’ятати: сума
проставлених годин у стовпчику (по вертикалі) повинна співпадати з кількістю
відпрацьованих годин за місяць; сума проставлених годин у рядку (по
горизонталі) повинна співпадати з кількістю годин, відведених на опрацювання
конкретної теми Програми.
8.
ВІДОМОСТІ
ПРО ЧЛЕНІВ ГУРТКА
Обов’язковим для
заповнення журналу гурткової роботи керівником є сторінка про членів гуртка. Ці
дані необхідні як керівнику гуртка для більш детальної інформації про кожну
дитину, так і директору закладу для ведення Книги обліку вихованців БДЮТ.
8.1 Відомості
про членів гуртка мають 2 розвороти в Журналі (ст. 8-11), тому слід рівномірно
розподілити відомості про дітей (на кожну дитину можна виділити по три рядка
(якщо дітей не більше 25 чоловік)
8.2 Необхідно
вписувати достовірну інформацію в кожну
зазначену графу.
8.2 Прізвища
дітей пишуться в алфавітному порядку.
9.
ОБЛІК
ВІДВІДУВАННЯ
№ п/п
|
Прізвище та
ім’я
|
Місяць, число
|
|||||||
01
09
|
06
09
|
09
09
|
12
09
|
16
09
|
21
09
|
23
09
|
…
|
||
1
|
Акуніна Віолета
|
пов
|
|
|
|
|
|
сп
|
|
2
|
Верещага Тетяна
|
|
|
|
хв
|
хв
|
|
|
|
3
|
Іванова Катерина
|
нб
|
|
|
|
|
|
|
|
9.1 Прізвища дітей пишуться в алфавітному
порядку!!!
9.2 Умовні
позначення:
хв –
хворий, сп – спізнився, нб
– відсутній без поважної причини,
пов –
відсутній з поважної причини.
10.
ОБЛІК
РОБОТИ ГУРТКА
№ п/п
|
Дата
|
Тема і зміст
заняття
|
Тривалість заняття
(години)
|
Підпис
керівника гуртка
|
1
|
01.09
|
Вступне заняття. Вступний інструктаж з техніки
|
2
|
підпис
|
|
|
безпеки. В’язання спицями як один з видів
декоративно-.
|
|
|
|
|
ужиткового мистецтва
|
|
|
2
|
06.09
|
В’язання лицьових петель.
|
2
|
підпис
|
3
|
09.09
|
В’язання виворотних петель.
|
2
|
підпис
|
4
|
12.09
|
В’язання щільних узорів на основі
вивчених петель.
|
2
|
підпис
|
5
|
16.09
|
В’язання щільних узорів на основі
вивчених петель.
|
2
|
підпис
|
10.1 Дані Обліку
роботи гуртка повинні співпадати з датами, темами, відведеними годинами з
календарно-тематичним плануванням роботи гуртка на І (ІІ) півріччя та
навчальним планом гуртка.
10.2 Тривалість заняття – пишеться кількість
годин одного відведеного заняття в АСТРОНОМІЧНОМУ вимірі. Погодинно заняття не
розбивається!
10.3 В кінці кожного
місяця керівник гуртка повинен відступити 1-2 рядка для підведення директором
(заступником) закладу підсумків кількості відпрацьованих годин за місяць.
11.
ІНДИВІДУАЛЬНИЙ
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН РОБОТИ З ВИХОВАНЦЕМ
Ведеться,
заповнюється і затверджується директором так само, як і навчальний план роботи
гуртка.
12.
РЕАЛІЗАЦІЯ
ПЛАНУ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ГУРТКА (с. 36)
Головна мета – повідомити про те, де
гурток брав участь у навчальному році.
12.1
Для кожного напрямку гуртка своя
реалізація плану виховної роботи: для гуртків декоративно-ужиткового мистецтва
– проведення виставок, участь у конкурсах та ін.; для туристичних гуртків –
участь у змаганнях, походах та ін. і т.п.
12.2
Уважно заповнюйте кожен стовпчик
таблиці.
13.
РЕЗУЛЬТАТИ
РОБОТИ ГУРТКА (ст. 37-38)
Головна
мета – підготовка та результати участі вихованців гуртка у різноманітних
заходах.
Уважно читайте передмову до заповнення Результатів
роботи гуртка!
14.
КОРОТКИЙ
РІЧНИЙ ЗВІТ РОБОТИ ГУРТКА (ст. 39-40)
Складаючи та
записуючи звіт слід розподілити текст на двох сторінках так, щоб він легко
читався і сприймався:
ü
запис ведеться розбірливим почерком;
ü
текст обов’язково має бути зв’язним;
ü
кожна нова думка виділяється
абзацом.
В тексті звіту вказати:
14.1 Назва
гуртка; рівень навчання (початковий, основний).
14.2 На базі
якої школи працює гурток.
14.3 Кількість
учнів у гуртку. Збереження контингенту протягом року.
14.4 За якою
програмою працював гурток (міністерська, авторська) та її виконання. Над чим слід
працювати (на що звернути увагу) у наступному навчальному році.
14.5Співпраця з
батьками, адміністрацією школи.
14.6 Заходи
районного, обласного чи Всеукраїнського масштабів, в яких брав участь гурток.
Результати.
14.7 Прізвища
гуртківців, які брали активну участь у масових заходах.
14.8 Діти, які
потребують особливої уваги.
14.9 Робота щодо
спрямування на профорієнтацію.
14.10 Про
організацію у гуртку самоврядування.
15.
ПЛАН
РОБОТИ ГУРТКА У ЛІТНІЙ ПЕРІОД (ст. 41)
15.1 Якщо
керівник гуртка планує свою роботу у літній період, необхідно заповнити і цю
сторінку журналу (на прикладі заповнення Навчального плану гуртка (ст.6-7), і
подати на затвердження керівнику закладу у травні місяці.;
15.2 Обов’язково
вказати про розклад занять гуртка у літній період (дні і часи).
Зазвичай
програми гуртків не розраховані на літній період, тому керівнику необхідно
продумати, чим він буде займатися з дітьми у цей період.
15.3 Можливий
зміст (напрямки) роботи:
– поглиблення
певних тем програми гуртка,
–
відпрацювання певних елементів
(хореографія),
–
збирання, заготівля деяких видів рослин
(флористика),
–
перегляд відео, екскурсії, подорожі та
ін.
15.4 Обов’язково скласти на літній період календарно-тематичне
планування роботи гуртка (на основі якого буде заповнюватись сторінка
Облік роботи гуртка у літній період) і теж подати на затвердження у травні
місяці.
Методичні вимоги
щодо оформлення журналу гурткової роботи
І.
Загальні вимоги
1. Журнал планування та обліку роботи гуртка є
основним звітним документом керівника гуртка про його роботу.
2. Журнал ведеться для кожної групи, гуртка протягом
навчального року.
3. Журнал повинен бути друкований за типографським
зразком.
4. Усі записи в журналі ведуться охайно, державною
мовою, пастою (чорнилом) одного кольору.
5. Керівник гуртка несе повну відповідальність за
правильність ведення журналу та його збереження.
ІІ.
Вимоги до записів у журналі
1.
На обкладинці чітко вказується:
√
назва гуртка;
√
навчальний рік;
√
прізвище та ініціали керівника гуртка;
√
прізвище та ім’я старости гуртка.
2. Записи на першій сторінці:
√
повна назва програми, на основі якої
складений календарний план (програма МОН
України чи авторська);
√
мета та основний зміст роботи гуртка,
згідно обраної програми та у відносності з віковими особливостями вихованців;
√
дні тижня в які проводяться заняття та
їх тривалість в астрономічних годинах, час початку та закінчення занять;
√
дата початку роботи гуртка;
√
дата закінчення роботи гуртка;
√
підпис керівника гуртка;
√
підпис директора (завідуючого).
3. Далі ідуть записи: план роботи гуртка на І
півріччя та ІІ півріччя
Кожне заняття має:
√
порядковий номер;
√
чітко визначену тему, вказівку на тип
заняття (екскурсія, змагання, конкурси,
колоквіуми);
√
тривалість кожного заняття в
астрономічних годинах;
√
календарні терміни виконання.
Календарний
план на кожне півріччя затверджується директором позашкільного закладу або
заступником директора з навчально-виховної роботи, не пізніше як за 5 днів до
початку першого запланованого заняття, підписується керівником гуртка.
4. План роботи на період літніх канікул складається
окремо.
5. Звіт за навчальний рік складається керівником
гуртка на 15 травня.
6. Записи на сторінці «Відомості про членів гуртка»
√
прізвище, імя, по батькові гуртківця;
√
рік народження;
√
назва школи, клас;
√
місце роботи батьків (або вказівка – «не працює», «приватний підприємець»);
√
домашня адреса, телефон;
√
дата вступу, дата і причина вибуття з
гуртка.
7. У розділі «Облік роботи гуртка» під час
проведення заняття записується його тема, тривалість у астрономічних годинах.
Факт проведення заняття підтверджується особистим підписом керівника гурткової
роботи.
8. У розділі «Облік відвідування» вживаються такі
умовні позначки:
«с» -
спізнився;
«нб» - не
був на занятті з поважної причини;
«хв» - був
хворий
Проти прізвища вихованців, які
вибули з гуртка, з відповідної дати робиться позначка «вибув».
9. Додаткові розділи журналу
«Масова і суспільно-корисна
робота гуртка» (записуються проведені масові заходи, його участь в загальних
заходах установи, кожна суспільно-корисна робота тощо);
10. На останній сторінці журналу обов’язковим є
розділ «Висновки та зауваження до роботи гуртка», де записи роблять відповідні
контролюючі особи.
11. Протягом навчального року журнал зберігається у
заступника директора з навчально-виховної роботи закладу.
12. Після закінчення навчального року журнал
перевіряється відповідальними посадовими особами закладу, директором і здається
адміністрації закладу для зберігання. Термін зберігання 5 років.
Комментариев нет:
Отправить комментарий